Rolul de a fi mamica: Sa combatem colicii

Hello girls!


Azi vreau sa va vorbesc despre cea mai mare problema a bebelusilor- COLICII.
Se spune ca fiecare bebelus in parte are acesti "colici" , insa la unii se manifesta mai mult la altii mai putin. In cazul nostru colicii s-au manifestat cred ca undeva pe la jumatate ca si intensitate. Nu a urlat bebe non stop insa si cand o facea :))...
Despre colici nu se stiu foarte multe...nici macar cercetatorii nu pot explica cu exactitate ce anume sunt, insa se presupune ca ar fi vorba despre durere de burtica a bebelusului, aer acumulat (gaze) in stomacel sau faptul ca stomacul nu este inca suficient de dezvoltat si nu poate procesa foarte bine lapticul primit. Cu siguranta se pune accentul pe durere de burtica, asadar cei care se ocupa cu rezolvarea acestei probleme au dezvoltat tot felul de solutii care sa diminueze durerea.


La inceput eu i-am dat bebelusului Infacol la indrumarea medicului. Daca este sa cautati si pe internet o sa vedeti ca Infacolul este cel mai laudat la capitolul solutii anticolici. Nu este foarte scump dar nici foarte ieftin iar in Romania se afla de cam vreo 5 ani de zile. Inainte ca sa cumperi Infacol trebuia sa ai cunostinte prin afara...
In fine, am inceput cu Infacol dar am observat eu ca era cam apa de ploaie. Il calma pe bebe doar pe moment dar doar atat. Pentru ca Infacolul nu se dovedea a fi eficient am cumparat si Colief care merge mana in mana cu Infacolul; pot fi amandoua administrate in acelasi timp.
Buunn... la un moment dat cele doua pareau a fi eficiente. am avut cateva zile in care bebe nu a mai plans deloc, era foarte cumintel , ba chiar Colieful il lasa sa doarma foarte linistit dupa ce a papat. Dar din nou au revenit coliceii in secunda cand din lipsa de Colief am facut o mica pauza... De la acea pauza am recumparat Colief dar zici ca devenise apa de ploaie pentru burtica lui bebe si crizele de burtica au reaparut...

Din disperarea mea de a cauta solutii am zis sa ma mai documentez pe internet sau sa intreb tot felul de mame ce alte metode au incercat ca sa ii linisteasca pe copii. Unele au zis ca daca incalzeau burtica bebelusului acesta se linistea, altele ca il scot la aer 10-15 min, altele ca se plimba cu ei prin casa si distrag atentia cu zgomot etc sau ca il pun pe burtica lor si asa adoarme bebe si se linisteste.
Eu am pus in aplicare absolut toate variantele pentru ca am vrut sa descopar ce anume se muleaza pe necesitatile bebelusului meu. Nu toate metodele functioneaza pentru toti bebeii.
La noi partea cu zgomotul functioneaza pentru ca ii distrage atentia. Apoi ca sa uite de durere il pun pe burtica mea si adoarme asa :x....

Dar o alta metoda extrem de prietenoasa de a-l ajuta pe bebe sa scoata aerul din burtica este MASAJUL. Si in sensul asta am venit si cu un filmulet demonstrativ ca sa va arat cat de mult ii place bebelusului masajul :). Metoda asta mie imi place cel mai mult..e o metoda de interactiune cu bebe si asa pe langa faptul ca il scapi de durerea de burtica,te apropii si mai mult de el. Spre exemplu in timpul masajului ii poti vorbi, ii poti canta ...va puteti imprietenii.
Masajul se face pe burtica circular, in directia acelor de ceasornic. Inainte de a face masajul bebelusului sa va aplicati pe manute ulei de masaj sau o crema mai grasa ca sa puteti realiza cat mai usor masajul. Nu vrem sa il tragem pe bebe de piele ci doar sa ii masam burtica. Acest masaj ajuta foarte mult bebelusul sa scoata rapid gazele :) si il linisteste....il recomand cu drag!
De asemenea eu il mai masez si pe spate sau il pun si cu burtica pe mingia de fitness folosita de mine in timpul sarcinii pentru a face exercitii. Dar mai bine urmariti filmuletul ...


Pentru ca masajul s-a dovedit a fi foarte eficient , il realizez zilnic pe bebe. Dar tot ca sa ma ajute din interior am inceput sa folosesc Espumisan 100 si am renuntat la Infacol si Colief care erau scumpicele si s-au dovedit a nu fi bune pentru bebelusul meu.
Espumisan 100 este chiar bun pentru bebelusul meu si merge foarte bine cu masajul respectiv :)

Acum bebe are 3 luni si inca nu a scapat de colicei. Din pacate bebelusii alaptati la san sunt mai predispusi la colici, la acumulare de gaze pentru ca hrana noastra a mamicilor influenteaza burtica lor. Eu incerc sa ma feresc de alimente ce baloneaza insa e inevitabil sa ma abtin chiar de la tot. Mi-a fost foarte greu sa renunt mai ales la lactate dar cand am aflat ca si ele pot balona bebelusul am zis stop.

Crizele de burtica sunt mult mai rare acum si mergem pe drumul cel bun...

Sper ca postarea mea sa va ajute si cand veti avea bebei sau daca aveti bebei ce au colicei incercati mai intai masajul si apoi solutiile. Eu am descoperit metoda masajului abia dupa vreo luna de la nastere si daca stiam de dinainte cu siguranta bebe ar fi fost mai linistit in perioada aceea. 

Kissez de la Bondarica
 

Comentarii

  1. Mai dar ce cumintel e, scumpul de el :X

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat e de scump....Miruna mea a avut colici de la 2 saptamani jumate pana pe la 2 luni, la inceput facea crize mari, apoi durerile au scazut...eu i-am dat infacol la inceput, fara nici un efect, apoi am incercat cu un remediu naturist, cica, insa cred ca avea ceva in el care-o adormea, pt ca in secunda 2 de la administrare adormea, insa peste 30 min plangea iar...apoi am incercat bonisan si apoi espumisan...am incercat si perna cu samburi de cirese calda pe burtica, scutecul incalzit cu fierul de calcat....mult timp a dormit cu foehnul in priza, toata noaptea...ma ingrijora faptul ca usca aerul, insa puneam mereu un castronel cu apa pe calorifer....ea e nascuta in decembrie, presupun ca vara e mai usor...si masaj i-am facut, in toate modurile posibile...toate astea functionau, insa doar pe moment...pentru ca am alaptat-o am avut si eu grija la alimentatia mea, am citit si eu despre lactate si le-am cautat pe alea de la care nu facea colici...pt ca din ceva trebuia sa iau si eu calciu...singurul remediu anticolici care a functionat la noi a fost trecerea timpului...dupa colici, am dat de altele, a facut e.coli la stomac si a plans mult timp de durere pt ca am dat de doctori "tare competenti"....pana cand am gasit minunea de dr la care mergem acuma si care ne-a scapat de e.coli fara antibiotic.....
    iti doresc putere sa treci peste toate si sa te bucuri de minunea ta pt ca meseria de mama este superba, chiar daca e grea si plina de intrebari, uneori fara raspunsuri.....pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Iubesc postările astea! Mi-am făcut un folder în care salvez fiecare articol în parte :-)
    Eu îţi mulţumesc, din experienţa voastră cu siguranţă sunt mulţi care au ceva de învăţat :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dragul de el, ce ii place:) E tare frumusel.

    Si eu am folosit la bebe Infacol, Colief, Espumisan, Bonnisan, si Alinan. Cel mai mult l-a ajutat Colieful. Acum avem 5 luni si am cam scapat de ei,mai putin si incepem cu mancarica. Ii mai dau Bonnisan din cand in cand,preventiv...
    Masaj facem si noi,da mai mult de placere, dupa baita.

    RăspundețiȘtergere
  5. Le-am incercat si noi pe toate! Infacol la inceput- apa de ploaie, Espumisan-la fel, apoi Colief. Colief a fost ceva mai bun dar mi se parea dubios ca dormea destul de profund dupa el, asa ca l-am schimbat dupa vreo luna pe Alinan-Anticolici, o solutie de tei, musetel si melisa. A facut minuni din primele zile, e natural si il tot folosim de atunci. Chiar daca au disparut colicii acum il ajuta la reglarea tranzitului intestinal pt ca deja noi diversificam mancarea. Il dau dimineata si seara si e foarte bun.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ai un copil foarte scump! Cred ca le va fi de ajutor postarea ta si cu atat mai mult filmuletul. Desi nu am copii trebuie sa recunosc ca m-am uitat cu placere la tot filmuletul! Iti doresc sa fii cat mai odihnita si linistita si sa ai un copilas sanatos

    RăspundețiȘtergere
  7. Te invit pe tine şi pe cititoarele tale la primul meu giveaway: http://damirapetrean.blogspot.ro/2013/09/my-first-giveaway.html

    RăspundețiȘtergere
  8. II faci masaj dupa ce mananca,nu? Dar nu regurgiteaza mai mult daca ii apesi burtica imediat dupa ce mananca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bebe al meu nu a regurgitat niciodata pana acum dupa ce a mancat..nu am avut probleme de genul cu el...iar masajul in general il faceam cand ma jucam cu el, nu dupa masa sau inainte...undeva intre :D :) cand era timpul de joaca :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu